Perfecte snacks voor bruidjes | Lees hier de tips

De hele bruiloft, van het aanzoek tot het eindfeest, draait om socialiteit: hapje hier, drankje daar, etentje, proeverijtje... Hoe overleef je deze tijd als bruid zonder dat je bruidsjurk ineens een maatje kleiner lijkt? Lees hier onze tips voor de perfecte snackmanieren!

Eet voor je gaat feesten


Voor je naar dat leuke cocktailfeestje gaat, kan je beter een voedzame maaltijd nuttigen. Een kleine maaltijd met proteïnen zorgt ervoor dat je zonder moeite alle vette hapjes en snacks kunt laten staan en je zult geen honger hebben. Dankzij de voedzame maaltijd heb je wel de hele avond energie en kan je beter tegen alcohol.

Draag felle lippenstift


Dit is vast een tip die je niet zo snel had verwacht. Het schijnt dat vrouwen beter opletten wat ze eten als ze een opvallende lipstick dragen. Dat komt omdat ze niet willen smeren en het risico lopen dat hun lippenstift raar zit na het verorberen van een snack.

Lees ook De juiste lipstick die jou laat stralen

Ga voor bubbels


Dranken met bubbels erin – prosecco, champagne, brut – hebben minder suiker en calorieën dan andere wijnsoorten of mixdrankjes. Vermijd bevroren drankjes of tropical drankjes zoals piña coladas en daiquiris, die zitten bomvol met suikers. Ben je streng bezig met een dieet? Kies dan voor bronwater met bubbels en een citroenschijfje of wat blaadjes munt. Het smaakt heerlijk verfrissend en je krijgt er geen kater van en er zitten geen calorieën in.

Pak kleine borden met voedsel


Zoek het kleinste bordje dat er is en probeer het niet te overstelpen met voedsel. Je voelt je minder geneigd om een tweede keer eten te pakken, dus pak de eerste keer alleen wat je écht heel erg lekker vindt. Op deze manier heb je genoten van een snack, maar zit je niet super vol en krijg je niet teveel slechte dingen binnen.

Lees ook Deze groenten zijn gekookt gezonder voor je

Pak meer groenten & fruit


Is er keuze uit groenten of fruit? Pak deze dan ook. Probeer het aantal lekkere dingen gelijk te houden aan het aantal groenten of fruit en overschrijd niet de hoeveelheid voedsel dat je aankunt. Bovendien vult het beter met minder calorieën!

Dessert of drankje?


Als er keuze is uit een toetje, bedenk dan: wil je nog een drankje of wil je graag een toetje? Waarschijnlijk kies je voor het drankje – dat is socialer dan een toetje – en met die keuze ben je later weer heel erg blij.

Tekst: Sanne van Bortel
Copyright © 2022
Webdesign door Pixel Creation