Welke.nl

Food & workout tips voor ’n platte buik in je trouwjurk

Als je een strakker lichaam wil, moet je gezond eten combineren met voldoende beweging. Met de juiste oefeningen voor een platte buik en het vermijden van bepaalde producten heb jij binnen no time een buik waar je u tegen zegt!

Dieettips voor strakke buik


Als je een plattere buik of strakkere billen wil, weet je natuurlijk dat je geen vette dingen moet eten zoals gefrituurd eten, chips, koekjes, chocolade, enzovoorts. Maar sommige producten waarvan je waarschijnlijk niet weet dat ze je dik maken moet je ook mijden als je wil afvallen. Een voorbeeld is rood vlees. Als je meer sport, heb je meer proteïnen nodig, maar er bestaat ook nog zoiets als ‘verkeerde’ proteïnen. Deze zitten bijvoorbeeld in rood vlees. Eet liever ‘slanke’ proteïnen, zoals vis, kip en kalkoen. Hier zitten nauwelijks vetten in. Ook geraffineerde koolhydraten zorgen langzaam maar zeker voor een dikke buik. Denk aan wit brood. Kies liever brood met veel vezels. Dit wordt langzamer verteerd en zorgt langer voor een vol gevoel.

Geen kaas, suiker en alcohol


Geen alcohol drinken als je wil afvallen is makkelijker dan het niet eten van suikers. Suiker zit namelijk in heel erg veel producten. Geen suiker in je thee doen is slecht een klein begin. Vermijd ook alle verpakte producten en probeer zo vers mogelijk te koken. Maak zelf je gerecht in plaats van uit een pakje. Denk ook aan bepaalde sauzen en vruchtensapjes, die heel gezond kunnen lijken, maar vaal veel suikers bevatten. Ook kaas is funest als je een paar kilo’s wil afvallen. Andere melk- of zuivelproducten kunnen voor een opgeblazen gevoel zorgen, waarbij je buik ook dikker lijkt. Als je zuivelproducten niet uit je dieet wil schrappen, kies dan sowieso voor magere producten of producten zonder vet.

Oefeningen voor platte buik


Als je elke dag een buikspierkwartier in je dag inplant en daarnaast rekening houdt met de producten hierboven genoemd, heb je zonder liegen binnen enkele weken een slankere buik. Combineer sit ups met push ups en planking. In sit ups kun je veel variëren, zorg dat je alle buikspieren meepakt, ook die aan de zijkant. Succes!

Sanne van Bortel
Copyright © 2018
Webdesign door Pixel Creation