Categorieën

Provincie

Gemeentes

Plaats

Professionals

Vraag 5 offertes aan in jouw regio

Start hier

Testen voor Toegang voor de bruiloft | Coronatoegangsbewijs

Daar waar mensen bij elkaar komen in de horeca, het nachtleven, evenementen, theaters, concertzalen of bioscopen wordt vanaf 25 september een toegangsbewijs verplicht. Wat moet er gebeuren als er voor jullie huwelijksfeest ‘Testen voor Toegang’ geldt?

Coronatoegangsbewijs gasten

Gasten moeten vanaf 12 jaar een vaccinatiebewijs kunnen laten zien, of een negatief testbewijs óf een bewijs dat ze het virus niet langer dan een half jaar geleden hebben gehad. Dit laatste wordt een herstelbewijs genoemd.

Toegangsbewijs personeel

De medewerkers die tijdens jullie feest aan het werk zijn en geen coronabewijs hebben, wordt dringend geadviseerd (niet verplicht) een zelftest te doen voor het evenement. Dit geldt bijvoorbeeld onder meer voor de mensen van de catering, bedienend personeel, de weddingplanners en bandleden. Het advies is verder dat zij op dag 5 na het bruiloftsevenement een zelftest doen om een eventuele besmetting snel op te sporen.

Wat te regelen?

De organisatoren van het evenement, de weddingplanners of jullie zelf dus, moeten ervoor zorgen dat alle bezoekers hun contactgegevens achter laten. Bij toegang tot het feest moet, via een app op de telefoon, worden gecheckt of de gasten een vaccinatiebewijs, negatieve testuitslag van minder dan 24 uur daarvoor of herstelbewijs van maximaal zes maanden oud hebben. De QR-code moet dus bij de ingang gescand worden om de geldigheid van het coronabewijs te checken. Bij een ‘groen vinkje’ kan de gast het feest betreden. Maar let op: vraag alle gasten niet alleen naar de QR-code, maar ook naar hun legitimatiebewijs.

Tekst: Daphne Doemges-Engelen

Copyright © 2024
Webdesign door Pixel Creation