Inspiratie voor jouw trouwfeest!

Trouwfeesten en bruiloften beginnen meer en meer op ware evenementen te lijken. Steeds vaker kiest het bruidspaar voor een trouwfeest met festivalthema. Kosten nog moeite worden gespaard om er een groot spektakel van te maken; spantenten, food trucks, artiesten en een perfecte catering zorgen voor de basis. Maar het wow-effect onder je gasten krijg je door net dat extra stukje beleving toe te voegen.

Aankleding als basis voor je trouwfeest!


Zoals gezegd wordt er veel uit de kast getrokken om jullie onvergetelijk dag, ook op het netvlies van jullie gasten te laten staan. Belangrijk is natuurlijk de eerste indruk. Gasten komen richting het feest gelopen en zijn bij binnenkomst direct onder de indruk; mooie spantent met vlonder is tegenwoordig razend populair. Je bruiloft krijgt daarmee direct een festivaltintje, ook wel bohemian bruiloft genoemd.

Vaak zie je extra decoratie door middel van (kunst)planten, lampionnen, ballonnen, maar ook sfeerverlichting is onderdeel van de eerste aankleding. Dit geeft je gasten direct het gevoel een bijzondere avond tegemoet te lopen. Het enthousiasme stijgt terwijl de eerste vormen van het feest zichtbaar worden!


Het feest breekt aan!


Nu de basis is gezet, en men overtuigd is dat het een topavond gaat worden, is het belangrijk om de hooggespannen verwachtingen ook waar te gaan maken. Wij hebben veel bruiloften gezien en heel veel inspiratie opgedaan dus we weten waar we over praten.

Natuurlijk is er een soort geleidelijke opening van het feest, geen enkel trouwfeest (of welk feest dan ook) barst direct los. MAAR!! Zorg dat deze intro niet te lang duurt! Om een feest echt knallend te krijgen, zijn de “early dance adaptors” cruciaal; de mensen die als eerste richting de dansvloer komen. Natuurlijk is dit deels afhankelijk van je gasten, maar jullie kunnen als bruidspaar samen met de DJ of band heel veel invloed hebben op het dansgedrag van je gasten.


Enkele tips voor een goed gevulde dansvloer:



  • Doe niet aan verwelkomen en doe niet aan afscheid nemen! Dit klinkt heel hard, maar als je niet uitkijkt komt de laatste gast binnen wanneer de eerste gast weer gaat, dan heb je letterlijk heel de avond een rij afgewerkt en handjes geschud om het vervolgens opnieuw te doen.

  • Geef zelf het goede voorbeeld, ga de dansvloer op!

  • Zorg ervoor dat de muziek niet om de haverklap stilvalt. Speeches of andere leuke woorden schrijft men maar op de kaart die ze geven. Muziek moet doorgaan!

  • Zorg ervoor dat mensen dicht genoeg op elkaar staan. Op deze manier voelt men zich opgaan in de menigte. Bij teveel ruimte tussen de verschillende statafels voelt men zich al snel bekeken wanneer ze staan te dansen.

  • DJ/artiest is key! Ook hier gaat op: microfoon is leuk, mits het opzwepend is. Vermijd “toespraken”

Absolute must tijdens ieder (trouw)feest!


Nu zijn de gasten binnengestroomd en de mensen staan op de dansvloer. De DJ of band heeft het publiek in zijn macht, iedereen gaat los! Nu is het enkel nog zaak om een absoluut hoogtepunt te creëren, een momentje dat bij iedereen bij blijft. Hét moment van de avond! Het moment dat iedereen zijn telefoon pakt, foto’s en filmpjes maakt en deze op socials plaatsen!

Nogmaals; wij hebben veel trouwfeesten gezien en nog meer inspiratie opgedaan. Een ding dat echter altijd het hoogtepunt van de avond vormt, is het moment wanneer de DJ kiest voor het favoriete (stevig) nummer van het bruidspaar opzet, en de led foam sticks in het publiek gegooid worden. Deze led staven zijn by far het nummer 1 feestartikel voor bruiloften! Het is zelfs mogelijk om de foam sticks met eigen bedrukking te kopen; bijvoorbeeld met datum en namen van het bruidspaar! Geloof ons; dit is de kers op de huwelijkstaart!

Op bovenstaande manier wordt jullie speciale dag nog net wat specialer. Toch hebben we de beste tip tot het laatst bewaard; vergeet in alle hectiek vooral niet te genieten!
Copyright © 2021
Webdesign door Pixel Creation